Potrebujete poradiť ? Volejte Po-Pi 08:00 - 15:00   +421 908 907 595
Inšpirácie, rady a tipy

Pohodlný pracovný priestor prispieva nielen k správnemu sústredeniu

Pracovný priestor, ktorý bude pohodlný, vám pomôže cítiť sa lepšie. Prezradíme vám, ako si dopriať kompletnú a dokonalú ergonómiu pre svoj pracovný priestor. Ako na to?

Aj keď sedíte za stolom mnoho hodín denne, nemusíte trpieť bolesťami chrbta, krku, zápästia a prstov. Pokiaľ budete mať vo svojej kancelárii dokonale navrhnuté ergonomické prostredie – vrátane správnej vzdialenosti predmetov, výšky stoličky a dobrej polohy stola – budete sa cítiť pohodlne. Ste pripravení zmeniť váš pracovný priestor? Ak áno, môže vám pomôcť náš online sprievodca ergonómiou.

     1. Najskôr stolička

Najdôležitejšia vec vo vašom pracovnom priestore by mala byť stolička. Správna stolička, ktorá poskytne dokonalú oporu pre chrbticu. Stolička by mala byť vždy ergonomicky riešená a ľahko nastaviteľná. Do kancelárie neodporúčame umiestňovanie pevných stoličiek, ako sú konferenčné stoličky.

Aby sa vám pohodlne sedelo a vaše telo sa cítilo príjemne, nastavte výšku kancelárskej stoličky tak, aby ste mali nohy rovno na podlahe. Ak ste človek malého vzrastu, kúpte si opierku nôh. Hornú časť nôh, teda stehná, by ste mali mať rovnobežne s podlahou. Potom nastavte opierky pre ruky tak, aby ste mali rovný chrbát a ramená boli uvoľnené.

     2. Podstatné predmety

Dôležité predmety, ako sú telefóny, zošívačky, perá alebo iné dokumenty, by ste mali držať v blízkosti tela. Tak, aby ste čo najviac minimalizovali dosah. Použite šuplík v stole, boxík na stôl alebo iných pomocníkov. Ak máte malý stôl, odporúčame všetky veci umiestniť na policu nad hlavu. Stúpanie bude pre telo príjemnejšie ako natáčanie sa na stranu.

     3. Klávesnica a myš

Pokiaľ je to možné, umiestnite myš aj klávesnicu na jednu plochu. Pri používaní myši aj klávesnice udržujte zápästie rovno a paže majte blízko pri tele. Lakte by nemali visieť dole zo stola, ale mali by byť podoprené opierkami stoličky a zároveň by mali byť na jednej úrovni so zápästím.

     4. Opierka nôh

Ak je vám stolička aj po znížení vyššia a nemáte chodidlá umiestnené pevne na podlahe, alebo pokiaľ výška stola vyžaduje zvýšenie stoličky, ako sme už zmienili - použite opierku nôh. Použiť sa dá aj stolička, nemusíte nutne kupovať opierku. Myslite na to, že chodidlá pevne na podlahe budú veľmi dôležité. Uľavíte tlaku na chrbticu a na konci pracovného dňa sa nebudete cítiť natoľko unavený. Navyše sa budete lepšie sústrediť.

     5. Monitor

Monitor umiestnite tak, aby horná časť obrazovky bola v úrovni alebo mierne pod úrovňou očí. Pokiaľ je monitor umiestnený vyššie, zakláňate hlavu a tým pádom deformujete chrbticu. Neumiestňujte obrazovku do strany, ale majte ju priamo pred sebou.

Tovar bol pridaný do obľúbených.

Tovar bol odobraný z obľúbených.